Чому Михайло Гурман не вижив

АВТОР: Павло Ар’є (за мотивами п’єси Івана Франка «Украдене щастя»)
РЕЖИСЕР: Стас Жирков
ХУДОЖНИЦЯ: Софі Ленглахнер
ДРАМАТУРГИНЯ РОБОТИ: Лаура Буш

АКТОРИ:

Анна - Катерина Вишнева
Михайло - Микола Береза (актор Львівського академічного театру ім. Леся Курбаса)
Ніколаус - Тімо Хастенпфлуг (актор Theater Magdeburg)

ЖАНР: любовна історія з життя мультикультурної Європи
ТРИВАЛІСТЬ: 90 хв.
обмеження по віку: 18+

АВТОРИ ІДЕЇ: Стас Жирков та Павло Ар’є

Фото: Нілз Бом

дата прем’єри: 13 квітня 2017 р.

Увага, у виставі використовується ненормативна лексика!

Копродукція Theater Magdeburg (Німеччина) та Театру «Золоті ворота» 

«Чому не вижив Михайло Гурман» унікальний білінгвістичний проект (вистава грається українською та німецькою мовами) за участі акторів з різних країн. У спектаклі є субтитри з перекладом.

Молода українка Анна має вийти заміж за німця. Так хоче батько Анни, який сподівається отримати таким чином великий посаг. Але Анна кохає незаможного Михайла. За допомогою товариша – армійця, Михайло добивається, щоб його зарахували до армії. Анна отримує сфальсифікованого листа, що Михайло загинив на війні. Це спонукає її погодитися на бажаний батьком шлюб з власником автомайстерні Ніколаусом і переселитися до Німеччини. Раптова поява Михайла створює трикутник, який поступово стає все більш небезпечним.

Твір Павла Ар’є базуєтся на п'єсі «Украдене щастя» українського письменника Івана Франка і розповідає про відносини Анни, Михайла та Ніколауса, які закінчуються фатально. Павло Ар’є модернізував відомий український текст і розповів у своїй історії з мультикультурної Європи про право кожного на маленький шматочок щастя у житті. Сучасна варіація тематизує описане Франком нерівне співвідношення сил чоловіків та жінок і застосування чоловіками насильства до них, хоча дія й відбуваєтся у сьогоденні, почергово в Україні та в Німеччині.

Основна тема: реалії сучасної мультикультурної Європи та спроби українців адаптуватися до «європейського життя». Як працює демократія? Як простій людині реалізувати своє приватне щастя? Чи може жінка протистояти «чоловічому світу»? Наскільки взагалі ми вільні у наших вільних країнах?

Протягом репетицій був використаний метод devised theatre – 40% тексту народилося у процесі постановки та розмов із акторами.